• Internfeministi...

Internfeministiskt arbete

Vänsterpartiet var det första partiet som kallade sig feministiskt. En viktig del i arbetet med jämställd politik är att arbeta med interna strukturer. Vänsterpartiet Skellefteå har liksom partiet centralt ett pågående internfeministiskt arbete.

Internfeminism är en central del av den feministiska organiseringen i Vänsterpartiet. Genom en internfeministisk förståelse kan vi skapa en mer jämställd organisation, där kvinnor har lika stor makt och utrymme som män. Vänsterpartiets internfeministiska studier ska tillhandahålla den kunskap och de verktyg som våra medlemmar behöver för att se, förstå och förändra könsmaktsordningen på alla nivåer i partiet.

En del av det interfeministiska arbetet i Skellefteå är en bokcirkel. Den är öppen för alla sympatisörer att delta i. Du behöver inte vara medlem och vi har inga krav inför våra träffar. Inte ens att du ska ha hunnit läsa boken 😊. Vi tycker att det viktigaste är att vi får träffas och låta samtalen om jämställdhet få ta plats i vardagen.

Ta kontakt med Anette Stenmark eller Anna-Stina Hällgren för att få veta mera eller delta.

Anna-Stina Hällgren – [email protected]

Anette Stenmark – [email protected]